pysselmani? ja, kanske...

Den senaste tiden har jag blivit väldigt pysslig och det roliga är att mina mamma-kompisar också uppskattar pyssel så vi har haft virkträffar och även en bebisteater har satts ihop. Här är mina senaste alster:

Dessa virkade jag redan innan Sam föddes, giraffen har dock legat i delar sen dess och han är nu ihopsatt. Det tog emot att sy dit alla fläckarna. Det är så trist att fästa trådar!

Nästa virkprojet blev gästtofflor. Jag har virkat ett par damtofflor, ett par herrtofflor och ett par till Sam.

Senaste hang-upen när det gäller virkning är små bakverk. Så gulligt tycker jag. Än så länge har jag virkat en princesstårta, en dammsugare och två ballerinakex.

Jag köpte ett nybörjarset med acrylfärg och min första tavla är denna uggla som numera hänger i Sams rum. Motivet har jag snott, det är hemskt svårt att hitta på motiv själv tycker jag.

Vi har länge velat ha en stor tavla i trappen så jag köpte en stor duk (1*1 meter) och härmade Marimekkos Unelmia.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad duktig du är! Tavlorna är verkligen kanonfina! Var har du snott motivet? (Kliar lite i pysselfingrarna...) Söta ballerinakakor :o)

Kram

2009-12-03 @ 15:44:34
Postat av: Farmor Lena

Fantastiskt vad du är duktig Josefin. Härliga djur och godsaker. Tavlan i Sams rum har vi sett och berömt. Deni hallen ser jag fram emot att få se i verkligheten. Spännande motiv - ser ut att vara kanon.

2009-12-03 @ 16:25:08
Postat av: Josefin

Tack Malin, ugglan är snodd på isa.nu, finns massor med fina grafiska tryck att härma.

Tack Lena :)

2009-12-03 @ 17:28:18
Postat av: martina

Men hallå där... hur duktig är inte du! Allt var ju superfint. Tar du emot beställning på bakverk?! Har sett en del på bloggar som säljer, Jens mormor är grym men jag orkar inte ta tag i att fixa mönster och köpa garn så lättare att köpa. Maila mig om du har tid och lust över och pris... KRAM

2009-12-03 @ 21:14:50
Postat av: Malin

isa.nu var ju verkligen en riktig höjdarsida - kryllar av idéer i huvudet nu - får se när jag har tid att förverkliga dem. Annars får jag väl öppna plånboken och beställa lite saker därifrån...

2009-12-04 @ 08:44:10
Postat av: IreneL

Åhhhh så duktig du är! Jag ser att du har ärvt mormor Eva-Britts konstnärliga ådra..kul! Hälsa till henne! Kram!

2009-12-04 @ 09:04:16
URL: http://blomster-irene.blogspot.com/
Postat av: Barbro

Vilken kreativ ådra - så fina och roliga grejer!

2009-12-05 @ 18:07:07
Postat av: Veronica

Superfint! Själv sitter jag och virkar krokiga lucialjus... någon skall ju göra det också :)

2009-12-06 @ 15:52:12
Postat av: Josefin

Irene och Barbro, tack!

Veronica, du har bara en vecka på dig innan ljusen måste bli klara! Du har vadd här om du vill!

2009-12-06 @ 17:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0