första dagen ledig

Idag är min första dag som ledig inför föräldraledigheten. Jag vet inte riktigt om jag ska ta ut föräldradagar eller om jag ska ta ut semester/komp men jag anmälde i alla fall denna dagen hos Försäkringskassan så får jag se hur jag gör den resterande tiden.

I helgen har vi gett oss på bebisens rum. Mycket mer underarbete än vi tänkt oss från början. Ursprungliga planen var att måla direkt på tapeten, vilket vi trodde var en väv som skulle vara svårt att få bort, men jag började pilla och vips så var tapeten borta på en halv vägg, så det var bara att fortsätta att dra. Vi upptäcker märkliga, djupa hål, ojämnheter och fusk (bland annat är tv-kabeln som går över dörren inmålad och alldeles grön) vi inte räknat med i hela rummet men nu ska det mesta vara klart. Vi ska köpa lite mer spackel och gå på med det, sen ska det slipas och snart, snart är det dags att måla. Vi funderar på att passa på att även sätta upp en tapet på en av väggarna. Det skulle göra mycket för hela rummet.

Vi var på IKEA och handlade lite, bland annat skötbordet. Detta fick en ny färg i helgen, vitt såklart, och alla handdukar fick en fin låda som jag spanat in men som jag inte hittat något användningsområde till tidigare, titta så fint det blev!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0