Vattendelare?

Svensson i Lammhult är nog troligtvis en av Sveriges bästa affärer. Det tar liksom inte slut på snygga saker. Sen är ju det här med smak något oerhört subjektivt beroende på vem du frågar. Dessutom kan man lägga till variabeln prisvärt. För vissa kanske prisvärt är när något är superskönt att sitta i. Andra kanske prioriterar om den är snygg eller om den kanske passar till de importerade bamburören man precis har planterat i rabatten. Klart är i alla fall att det här med vilken utemöbel som man skulle kunna inhandla rör upp känslor.

Satt på jobbet och bläddrade i just Svensson i Lammhults reklamblad. Slängde ut en kommentar om att nedanstående stol faktiskt var en mycket trevlig klassiker som dessutom var snygg samt trevlig att sitta i.

Fick självkarlt genast mothugg. Den där pinnstolen. Den går ju inte att köpa. Det kan tilläggas att den kostar ca 4000 kronor. Gruppen runt mig bläddrade febrilt i katalogen och slog upp följande stol.

Den var tydligen mycker mer prisvärd. Dessutom var den skön och snygg. De förstod inte hur man någonsin skulle kunna köpa den första stolen för 4000 kronor. Tror att det exakta uttrycket var "hellre kastrerar jag mig". Det kan tilläggas att denna stol kostar ca 5000 kronor.

För att verkligen testa detta har jag under två dagar gått runt med reklambladet, frågat folk och noterat hur många som väljer stol 1 och hur många som väljer stol 2. Det som började som en lite grej har nu tydligen skapat diskussioner lite här och var på företaget. Folk undrar hur man ska tänka, vilka som är premisserna, om det finns något rätt svar och hur bordsgrannen egentligen tycker och tänker om andra saker än bara utemöbler. Det hela har blivit mycket intressant.

Det står nu 10-10. De på min arbetsplats har faktiskt förvånat mig. Trodde att korgstolen skulle ro hem det här med marginal och att jag för evigt skulle klassas som paria.

Känns mycket bra så här innan långhelgen!

Kommentarer
Postat av: Mor Lena

Blir man en riktig nörd eller velpetter om man tycker att båda är fina, även om "pinnstolen" nog får bli den som klassas som klassiker.

2009-05-20 @ 14:48:30
Postat av: Jonas

Om man väljer "pinnstolen" så blir man en stilig nörd. Korgstolen gör en bara till nörd:-)

2009-05-20 @ 22:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0