hej moln och regn?

Det sägs att det var sista helgen med riktigt fint väder och det är med blandade känslor jag välkomnar svalare luft. Själv önskar jag att jag fått mycket mer sol, jag har knappt lyckats få något bränna alls annat än när det var så fint i maj innan Sam kom. Men det är såklart skönare när man har bebis med lite svalare väder. Det positiva med att solen inte är framme är att man slipper akta sig hela tiden när man är ute och går, det är parasoll och filtar kring hela vagnen för att inga elaka strålar ska träffa bebis.


Vi åkte till Hällesta marknad och jag köpte ett par träskor, som planerat. Jag har glömt hur HÅRDA träskor är innan man gått in dem. Räknar dock med att ha gått in dem inom ett par år...

Sam har varit fantastiskt gnällig hela den här helgen. På en sekund har han gått från rätt nöjd till SÅ ledsen, stackars liten... Det är såklart påfrestande för oss alla och vi håller tummarna för att även den här "fasen" snart går över.

Här är Sam efter ett välbehövligt bad. Vi sänkte temperaturen till strax under 35 grader för att vänja honom inför babysimmet, stackars Jonas som badade med fick fylla på med lite varmare efter att Sam gått upp.

Jag gör mitt bästa för att förekomma Sams känslostormar idag, få honom att vila innan han blir övertrött, få honom att äta innan han riktigt förstår själv att han är superhungrig. Än så länge har dagen gått BRA. Han sov mycket i förmiddags och vi har gått en långpromenad.

Kommentarer
Postat av: Lina och Noel

Faserna, huuu jag har nästan förträngt dem :-) De går ju som tur är över och det är skönt att ha dem att luta sig mot när inget går som man vill, det passar liksom alltid in på nån fas :-)



Jag har börjat jobba igen, men skulle gärna vilja ses nån dag snart. Bäst att passa på nu innan Noel börjar förskolan igen, då är han ju sjuk jämt. Tänkte dock försöka komma utan Noel nästa gång så jag kan få gosa lite mer med Sam. På onsdag efter att jag jobbat kanske? Eller vill ni kanske ha era kvällar ifred nu när Jonas jobbar?



Kram

2009-08-10 @ 21:37:26
Postat av: Josefin

Du är SÅ välkommen, Lina. Ditt inlägg verkar inte ha försvunnit trots allt :) Vi hörs på onsdag! Kram

2009-08-10 @ 22:15:23
Postat av: Lina och Noel

Vad mystiskt :-) Jag kollade fler gånger, men men det kanske bara vilade lite i cyberrymden :-)

2009-08-11 @ 19:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0