6 maj 2009

Jag är nu i vecka 38 och har 18 dagar kvar till beräknad förlossning. Det känns väldigt konstigt och surrealistiskt att det ska komma en liten människa till oss snart. Bebisen gör sig påmind allt som oftast i magen och gillar att kura ihop sig i den ena delen av livmodern, vilket skapar ett väldigt tryck på höger sida medan vänster sidan upplevs som tom. Varför inte använda hela utrymmet när det ändå är så trångt? Jag känner knän och fötter i höger sida hela tiden. Det märks att bebisen sjunkit ner en bit, det trycker en del nedåt.

Jag mår bra! Jobbar två dagar till på jobbet, de senaste tre veckorna har jag försökt gå hem tidigare på dagarna och det har gjort mycket. Undrar hur länge jag får gå hemma och vänta innan bebisen kommer. Jag vill gärna vara ledig ett tag innan, men inte för länge... Kan man välja?

Alla träd har slagit ut på Lindö. Här hade vi en mysig grillkväll kring Valborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0