första dagen ensamma hemma

Vår nya vardag har börjat idag. Jonas är på jobbet för första gången efter semestern och enligt uppgift verkar han ha kommit in i arbetet ganska direkt. Det var en hel del jobbångest igår men jag hoppas att det har släppt nu. Jag och Sam har vår första dag hemma ensamma. Vi har såklart varit ensamma förut men detta är vår nya vardag. Det känns lite konstigt att inte gå till jobbet när alla andra gör det. Jag känner min jobbroll väldigt väl och trivs i den och det är lite nervöst att släppa allt som händer där för en ny roll här hemma. Förmiddagen har gått bra, Sam har velat sova mycket. Just nu ligger han i sin säng och sover en sväng för tredje gången sen vi vaknade halv sex i morse. 15.15 ska vi vara på BVC så det passar ganska bra med en nap nu, får se om han vill äta lite innan vi åker också. Jag har kokat vinbärssylt av de röda bären vi har i trädgården och kanske ska jag försöka städa lite här hemma.


Sam gymmar lite imorse. Kanhända är det sista gången han har denna body på sig. Den är lite speciell eftersom det var bland det första vi köpte till honom och han hade den på sig när han åkte hem från BB. Nu är den i minsta laget för honom. Ska rensa lite bland hans kläder i lådan snart, det är fler plagg som absolut inte funkar längre...

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hoppas du kände dig nöjd och glad efter Sam och din ensamma första dag. Vi vet att det kommer att rulla på jättebra för er båda. Och vi vet också vem som helst av allt skulle vilja vara hemma med er - pappa förstås!

Kram!

2009-08-04 @ 16:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0