10 oktober 2008

Idag var jag på vaginalt ultraljud. Först såg vi ingenting och läkaren sa "Du är kissnödig". Så jag fick gå och kissa och då syntes det jättetydligt. Allt såg fint ut. Det lilla fostret var 9,6 mm och jag fick se ett hjärta. Jag har ingen aning om vad som var upp och vad som var ner men en gulsäck och ett litet foster var det i alla fall och jag fick en bild med mig hem. Läkaren sa att det var en avsevärt mindre risk för missfall nu när det har gått sju hela veckor och att man har sett hjärtat slå och att jag skulle vara lugn. Samtidigt sa han att det självklart inte fanns några garantier men att risken för missfall var ganska liten nu, skönt tycker jag. Enligt mina beräkningar (och hans när jag berättade när jag hade mens senast) ska jag idag vara i v7+5 men han flyttade tillbaka mig hela fem dagar efter att ha mätt och sa att jag bara var i v7+0, kändes lite tröstlöst, men jag räknar med att bli framflyttad igen och tänkte att jag skulle fortsätta att räkna på det gamla. Så mycket för lång menscykel kan jag ju inte ha haft...

Vi pratade lite om NUPP-test också och han sa att det var en väldigt liten chans för en kvinna i min ålder att något skulle vara fel men jag skulle i alla fall tänka på ifall jag ville gå och det kommer jag att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0