15 april 2009

Jag är större nu. När jag var hos barnmorskan sist tickade vågen upp till 70,0 kg, det kändes lagom kul, jag vägde officiellt mer än J alltså... Den senaste veckan har jag samlat på mig mer vätska så nu väger jag antagligen ännu mer, men det känns inte så jobbigt ändå. Dock längtar jag efter att bli smal igen och kunna ha snygga kläder och framför allt snygga skor. Just nu är det mest tygskorna som gäller...

Bebisen mår bra! Nu märks det att den har det riktigt trångt inne i magen. Allt som oftast sticker ett knä eller en fot ut i min sida och magen blir helt deformerad om den försöker ändra ställning det minsta.

Jag är i vecka 35 och jag har knappt fyra veckor kvar att jobba. Det är jobbigt på jobbet och jag orkar inte lika mycket längre. Börjar känna mig gnällig och behöver nog rycka upp mig om jag inte ska tycka att resten av tiden är för jobbig. Funderar på att gå ner något i tid för att orka resten av tiden. Egentligen gillar jag att vara gravid och jag njuter av att ha bebisen i magen. På ett sätt vill jag inte att tiden ska gå snabbare alls men när det börjar bli jobbigare får gärna tiden gå snabbt.

Vi bor i nya huset nu och flytten gick bra! Vi trivdes med en gång och känner att vi har gjort helt rätt val som köpte huset. Det är underbart att ha något eget och framför allt att ha en liten trädgård, vi grillar ute och planerar hur vi ska bygga ett trädäck.

Marianne var och hälsade på och vi kunde njuta av frukost ute - vilket väder vi hade i april!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0