20 december 2008

Jag har varit väldigt trött några veckor och har haft huvudvärk mest hela tiden. Den här veckan har jag inte orkat med och faktiskt gått hem från jobbet tre dagar i rad. För ungefär två veckor sen var jag andfådd och yr i huvudet och tog då beslutet att jag skulle börja äta järn, det blev då bättre. Den här veckan funderade jag över om jag skulle äta mer järn så jag ringde barnmorskan i torsdags och berättade om tröttheten och huvudvärken och jag fick komma i fredags för att ta prov på järnvärdet.

Det visade sig att mitt järnvärde var helt normalt, 123, så mer järn ska jag inte äta. Antagligen är jag bara trött, det har varit mycket på jobbet, saker att göra hela veckorna (plugg t ex) och aktiviteter både fredagar och lördagar under en lång tid, så det kanske inte är så konstigt att jag inte orkar med... Jag passade på att väga mig och vågen visade 61 kg.

Barnmorskan frågade om vi skulle lyssna på bebisens hjärta, oj vad roligt! Hon kände efter min livmodern och kanten är en bra bit över naveln, hon sa att hon skulle gissat på att jag var längre än jag är. Kanske är jag trött för att jag haft en stark tillväxtperiod? Bebisen sparkade jättemycket och hjärtat slog med 149 slag per minut, mysigt att höra. Jag har ju ännu inte känt några fosterrörelser så det kändes skönt att höra att bebisen mår bra.


Bilder från den 25 november (v 15)

Bilder från den 8 december (v 17)

Bilder från den 20 december (v 18)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0