bebisens rum

Jonas har slitit med bebisens rum i några veckor nu. Han har dragit bort den gröna strukturtapeten, preparerat underlaget och målat. Förra helgen fick vi hjälp av mina föräldrar att sätta upp tapeten vi valt. Det blev den fina, fina från Sandbergs tapeter och vi är väldigt nöjda. Nu har vi ställt in alla bebisens möbler och även köpt en matta och gardin. Det sägs att bebisar gillar vitt och svart, men stackarn skulle nog behöva lite färger så småningom... Men vi antar att leksaker kommer att vara ganska färgglada...


Dessa söta figurer har jag pysslat fram under de här dagarna jag varit ledig från jobbet. Den högra (som ser elak ut) tränade jag på, sen virkade jag apan och sen fick det bli en turkos filur också.

Här är lapptäcket i fina färger jag sydde för ett tag sen. Molnlakanet var en av de första sakerna vi handlade till bebisen.

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Vilka söta virkfigurer du gjort. Till och med varierat färgerna också - om utifall. Täcket och kudden passar utmärkt i den nya sängen.

2009-05-25 @ 16:29:25
Postat av: Anonym

Visst är de gulliga! Och snart är giraffen klar också, jag räknar med att den hinner bli klar innan bebisen kommer...

2009-05-25 @ 20:30:23
Postat av: mamma eva-britt

Vad fint det blev i bebisens rum!! ni har verkligen varit duktiga där kommer han eller hon att trivas.

2009-05-28 @ 22:32:29
Postat av: Josefin

Ja, det blev jättefint verkligen. Och tack för hjälpen igen med tapetseringen :)

2009-05-29 @ 12:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0