kaminmannen?

Vet inte om ni kommer ihåg en av karaktärerna i Percy Tårar som benämdes som "kaminmannen". Han inhandlade iaf en kamin till sitt nätta litta radhus i Vällingby. Efter en tid blev han mer och mer besatt av den här kaminen och gör det till sin livsuppgift att hålla den brinnande. Spaljen till trappen och listerna till alla rum åker in i den här kaminen i hans jakt på ved. Hans negligerar sina barn och hans familj lämnar honom till slut. Nu vill jag inte säga att det är riktigt så allvarligt men Josefin har en släng av kaminmannen i allt hon gör. Just nu har jag knappt pratat med henne på en vecka för att hon räknar maskor. Hon har tagit virkningen till en ny nivå. Virkar just nu gästofflor som hon inser att ingen kommer ha när de besöker oss. Hon håller dessutom på med någon slags dockteater. Såhär ser bårt köksbord ut just nu. Det kreeras apor och spindlar med flörtkulor.

Inte nog med det. Nu har hon även fått dille på tomater. Det är tydligen hennes nya grej.

Kommentarer
Postat av: Anne-Sophie

Åhh Jossan, vad jag önskar att jag var lite mer som du!

2009-11-23 @ 07:45:47
Postat av: Josefin

A-S: Jag har alltid tänkt att du var pysslig, minns några fina alster du publicerade på Facebook som du pysslat ihop. Fast du kanske menar den lätt maniska sidan av mig :)

2009-11-23 @ 09:41:57
Postat av: martina

Haha men vilken härlig tjej du har där hemma!

2009-11-23 @ 10:11:49
Postat av: Veronica

Hörde C skratta lite för igenkännande när han läste om pysselmanin...undrar vad han menade med det?

2009-11-25 @ 21:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0