babysång och babysim

I tisdags var vi på babysång för första gången. Det var fem andra mammor med sina bebisar där och tydligen var det ännu fler anmälda till gruppen, så det kommer att bli kul att lära känna varandra under hösten. Sångerna kändes väl sådär roliga, då sjunger vi mer fantasirika sånger här hemma men barnen kommer säkert att tycka att det är kul. Sam visade sig tyvärr inte från sin bästa sida eftersom han PRECIS hade somnat när vi kom fram till sången, han orkade bara 10 minuter innan han bröt ihop och var tvungen att sova. Stackarn. Kräver bättre planering med sömnen nästa vecka.

Imorgon är det första babysimmet och det ska verkligen bli superkul, hoppas att vi prickar in en vakenperiod under just den halvtimmen simmet håller på bara... Jag fotar inget imorgon, men Jonas får ta lite kort när han är med nästa gång.

Sjalen har fått en revival nu när Sam orkar hålla huvudet själv, kanhända att vi kommer att använda den mer igen. Just nu är den dock utlånad till en treveckorsbebis som har en mamma som behöver få tillbaka sina händer.

Full koncentration på babygymmet. Sätter man honom här vinner man några minuters tid för att fixa med annat, till exempel brygga kaffe till frukosten eller göra iordning lunch.

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag skulle också gå på babysim, start denna veckan men då var det spruta och nu har man gips så vi får väl se när vi kommer iväg! Ser så mysigt ut med en bärsjal, jag har ju en bärsele men det är tungt för ryggen!

2009-09-04 @ 09:50:09
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Josefin

Så snopet - när vi kom dit imorse, tokladdade efter en halvtuff natt, var det INSTÄLLT. Så trist, vi laddar om till nästa vecka. Sjal är skönt och mycket bekvämare än t ex babybjörn. Denna är från Granit.

2009-09-04 @ 13:40:41
Postat av: Therese

Vad kul att se ett riktigt fint sjalande! Men den var väldans smal runt midjan på dig...avlastar jue inte lika bra då vettu;-)

2009-09-05 @ 21:17:43
Postat av: Josefin

Jag tror inte att sjalen är så himla bra för lite tyngre barn, kanhända att jag skaffar en ny nu när han gillar det. Dessutom har jag nog knutit den rätt slarvigt :)

2009-09-06 @ 14:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0