eländigt

Jag har fått mjölkstockning och hade så himla ont inatt och imorse att Jonas stannade hemma från jobbet så att jag fick vila. Nu på kvällen har jag fått feber också så det känns inte bra alls. Sam har varit ganska gnällig idag och vi tror att han är i en fas, det ska tydligen vara en sån nu och på BVC tyckte de också att han visade sådana tendenser. Han har lärt sig nåt nytt hummande ljud idag i alla fall och han var väldigt duktig när vi hällde vatten över huvudet på honom när vi badade. Vi köpte en gullig bok igår med valpar och kattungar och han gillar att titta i den, känna på sidorna och slå igen den.

Igår förresten, vi hade DEN mardrömsfärden hem. Vi åkte till och köpte blöjor när vi hämtat Jonas och på väg hem var det kö till speedway-finalen som utspelade sig nära där vi bor. Sam började skrika i bilen och vi kan räkna på en hand de gånger han skrikit så intensivt och så var det kö i snigelfart hela vägen hem. Där sattes vårt tålamod på prov, minst sagt. Det var antagligen efter det som amningen kom i ofas, han ville inte äta utan somnade istället och jag tänkte inte på att pumpa och det tog på tok för lång tid innan han åt igen och då var det kört. Jaja, nu sover han iaf och jag ska kolla på Gossip Girl i soffan.

Kommentarer
Postat av: Anne-Sophie

Stackars dig! Jag har bara varit stockad en gång, men jag minns det med skräck. Jag satt i en varm dusch och pumpade. Inte kul. Hoppas att du blir bra snart!

Kram

2009-09-30 @ 20:13:47
Postat av: Anonym

Tack! Jag måste försöka pumpa och få loss lite mer, men det gör ju så ONT. Och inte vill han äta på det heller eftersom det kommer så lite... :( Kram

2009-09-30 @ 21:18:54
Postat av: Irene

Ajaj..stackars dig! När jag ammade barnen ( för läääänge sen) så fick jag mjölkstockning ofta,ofta. Jag kunde inte ens öppna frysen. Fick alltid tänka på att ta på mig en tröja innan. Så tänk på att hålla mjölkpaketen varma :) Hoppas snart det blir bättre! Kram! / Irene

2009-10-01 @ 09:18:54
URL: http://blomster.tradgardsblogg.se/
Postat av: Anonym

Irene - visst är det hemskt! Jag har haft feber inatt, men nu har den gått ner och jag känner mig lite bättre. Tror att det har lossnat lite också så jag ser ljusare på tillvaron nu :) Kram

2009-10-01 @ 12:41:30
Postat av: Sams farmor

Kram Josefin - hoppas det släpper snart!

Hoppas också på att dagen varit lite lugnare vad gäller gråt och gnissel.

Tänker på er!

2009-10-01 @ 16:48:07
Postat av: Martina

Usch ajaj, massera brösten, duscha varmt ha en vetepåse kanske något sånt kan lindra lite... visst är det jobbigt när dem skriker i bilen... När vi var i Malmö i somras ( 10 mil) så skrek Inez nästan hela vägen hem... stressigt...

2009-10-01 @ 19:56:04
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0