oflyt

Det verkar inte som att turen är med oss när det gäller babysimmet... SOM vi sett fram emot denna aktivitet som så många bebisar (och föräldrar) tycker är så mysig. Förra veckan skulle det börja och vi var där och vi var på topp - inställt möttes vi av i dörren. De hade försökt få tag i alla tydligen. Det irriterade mig lite att de inte fått tag i mig, jag tror att jag lämnat både mail och mobil. Så vi laddade om tills idag. Bra förberedda tyckte vi. Bebisen ska vara utsövd, mätt och nybajsad men hur lätt är det när det är en tremånadersbebis det handlar om. Och när det börjar 8.45 på morgonen. Vi gjorde vårt bästa och täckte in de sista två kraven, dock hade vi nog en väääldigt trött bebis. Han bröt ihop redan i omklädningsrummet och slutade aldrig skrika och det gick inte bättre när vi klev ner i bassängen heller. Vi klev upp igen innan vi ens hade samlats i ringen. Sam, superledsen på gränsen till panik, och en besviken, nära till gråten mamma fick ge upp och byta om igen. Vi gör ett nytt tappert försök nästa vecka...

Det här är INTE idag, för Sam var LÅNGT ifrån såhär nöjd...

Kommentarer
Postat av: Malin

Lilla killen då. Hugo skrek också som en stucken gris de första gångerna vi badade med honom - trots att vi tyckte att vi uppfyllde alla krav. (Tror han tyckte det var för kallt i vattnet, spinko som han var). Men efter några gånger så var det bland det bästa han visste. Så nästa gång kommer nog bli kanon! Be patient!

2009-09-11 @ 15:29:53
URL: http://sparkiboll.blogspot.com/
Postat av: Martina

Usch det där skulle kunna vara Inez, visst blir man besviken när det inte fungerar som man vill. Väldigt tidigt på morgonen. Har du betalt?! Annars så kan du kanske vänta ett tag och hoppa på en annan grupp när Sam är lite större...

2009-09-11 @ 16:17:12
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tack för uppmuntran! Jag hoppas att det inte var vattnet han blev rädd för eftersom det redan började i omklädningsrummet. Vi ska verkligen försöka ge det en chans, även om det just då kändes som att vi skulle hoppa av och börja senare. Nästa vecka har ni nya planer på hur vi ska undvika gråt, Jonas ska hjälpa till så att han slipper ligga på golvet när jag byter om. Hoppas det hjälper!

2009-09-11 @ 20:43:54
Postat av: Therese

Fy vad tråkigt, men det var nog bara en dålig dag!



Du kan ha baddräkten på dig under dina vanliga kläder så går det fort at byta om. På Sam kan du kanske byta om på precis när det är dax att skutta ner i vattnet inne vid bassäng kanten. Bilbarnsstolen eller vagn brukar en del ha med sig men det vet du säkert redan. Själv hade jag vattensjal förstås;-) Kram, det kommer gå jätte bra tillslut.

2009-09-14 @ 11:09:18
Postat av: Anonym

Hej!

Jag har nu en tävling där du kan vinna ett valfritt kalaspaket till barnkalas.



http://millahoman.blogg.se/2009/september/utkast-nu-kor-3.html



Vad gärna med :)

Kram//M

2009-09-14 @ 13:14:49
Postat av: Josefin

Tack för tipsen, Therese! Alla tips är välkomna. Det där med bikini under mina kläder ska jag tänka på. Och kanske ta in liggdelen till vagnen och byta på Sam i den så slipper vi lägga på golvet.

2009-09-16 @ 22:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0