nu

Sam har börjat äta tre mål om dagen med annan mat än amning. På morgonen äter han gröt, sen får han lunch och så äter han välling på kvällen. Vi började med gröten strax efter nyår och det verkar som han behöver det. Jag ammar fortfarande en gång på natten (vid fyra ungefär), lite grann när vi vaknar på morgonen, någon gång på förmiddagen och ett par gånger på eftermiddagen. Sam äter den vanliga maten väldigt bra och trivs fortfarande med amningen emellan så vi kör på så länge som det känns bra för oss båda.

Igår började jag jobba och kommer att jobba varje onsdag denna termin. Det var riktigt kul att komma tillbaka till jobbet samtidigt som jag är fantastiskt glad över att fortfarande få vara hemma de andra dagarna i veckan. Dessutom rider jag på onsdagkvällar så det kommer att bli långa dagar hemifrån. Sam har från att ha sovit riktigt bra på nätterna börjat vakna ett par gånger, vi vet inte riktigt varför och vad vi ska göra åt det. Kan det vara separationsfasen som spökar och isåfall, hur "hårda" ska vi vara på nätterna?





Kommentarer
Postat av: Martina

Har ni ny kamera? Eller är det bara Sam som är extra söt på bilderna... Vad roligt att jobba 1 gång i veckan, jag har börjat träna och det känns så skönt att komma hemifrån. Hur gammal är Sam nu?! Han kanske bara drömmer, Inez har sovit hela nätter ett tag, men har börjat vakna och är ledsen men när jag kommer in på hennes rum så sover hon...

2010-01-14 @ 20:20:17
Postat av: Josefin

Vi fick en ny kamera när Sam föddes så den är inte helt ny, men det blev väldigt klara och fina bilder här. Sam är ungefär 7,5 månader. Tyvärr är det inte bara drömmar för han är verkligen vaken och gråter läääänge. Däremot känner jag igen det där med gråt när han egentligen sover.

2010-01-14 @ 21:25:18
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok

Åh, vilken goding, jättefina foton.

Trevlig helg på dig!

2010-01-22 @ 10:51:33
URL: http://emring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0